Ana Sayfa Yerel Bölge Ulusal Dunya Politika Ekonomi Turizm Kültür-Sanat-Magazin Sağlık Spor

Can Yücel Kültür Sanat Festivali'nin  teması göç.
Can Yücel Kültür Sanat Festivali'nin teması göç.
Işıl Yücesoy yeni oyunu ile İzmir'de
Moskova'da Nazım Hikmet etkinliği yapılacak
Meclis Üyesi Sefer Topçu aday adaylığını açıkladı
2024 yılı pasaport ücretleri belli oldu!
HABERLER>TURİZM
12 Mart 2018 Pazartesi - 11:25

Kardeşliğin en güzel örneği!

Çeşme Esnaf Odası ve Sakız (Chios) Adası’nın 6 yıl önce hayata geçirdiği ‘Kardeşleşme Projesi’nin en güzel örneği Çeşme’de yaşandı.

Çeşme Esnaf Odası’nın ev sahipliğimde düzenlenen gecede Türk ve Yunan halk oyunları ekipleri beraber, omuz omuza yöresel oyunlarını sergilerken, Yunanistan İzmir Başkonsolosu Arygrio Papoılia ve Esnaf Odası Başkanı Osman Köfüncü de folklör ekiplerine eşlik ettiler.

Boyalık Beach&Resort Otel’de gerçekleştirilen geceye Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Zekeriya Mutlu, Sakız Adası Ticaret Odası Başkanı Pantelis Legatos, Homeros Kiralık Odalar ve Pansiyoncular Birliği Başkanı Dimitris Kytirilakis ile çok sayıda davetli katıldı.

Gecede yaptığı konuşmada iki bölgenin de ticari faaliyetlere ağırlık vermesi gerektiğini vurgulayan Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç, “ Yıllardır hep bu şekilde protokol çerçevesinde bazı ifadeler kullanıyoruz. Bizler aynı coğrafya içerisinde yaşayan iki toplumuz. Kopuk da değiliz, ayrı da değiliz ama birlik olmak zorundayız. Ama bu sözlerle olmuyor! Bunun en güzel örneği tüm dünyada olduğu gibi ticaret yapmak zorundayız. Her iki taraf için de acilen, çok hızlı bir şekilde bu ticari ilişkileri hayata geçirmemiz gerekiyor. Bizler buna sarılmak zorundayız. Bu birlikteliği ekonomik anlamda hayata geçirmek bana göre çok önemli. Bunu hayata sokmak zorundayız. Bu birliktelikler ancak böyle olur. Turizmciler iki tarafı da ortak pazarlamalı. Bunları yapabilirsek hep beraber omuz omuza ilerleriz. Yerel yönetim olarak bunu desteklemeye hazırız” dedi.

Davetlilere seslenen Yunanistan İzmir Başkonsolosu Arygiro Papoulia, Çeşme ve Sakız Adası işbirliğinin en güzel örneğini bu gece yaşadıklarını belirterek, “ Öncelikle Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç’a işbirliğinden ve yaklaşımlarından dolayı çok teşekkür etmek istiyorum. İki ülke halkını birleştiren nedenleri çok net görebiliyoruz. İzmir’de 2016 yılından beri görev yapıyorum. Bu döneme kadar iki ülke halkının birbirlerine ne kadar yakınlaşmış olduğunu tespit etmiş olduğunu görüyorum. Ailelerin arasındaki yakınlık şaşırtıcı. Aynı durumu Ege adalarında da kıskanarak görüyorum. Altını çizerek söylüyorum; Çeşme ve Sakız Adası’nın ortak projelerinin gelişmesi şart. Örneğin Asya pazarında bir arada olabileceğimiz hem turizm hem de ticaret alanlarında ortak projelerimiz olmalı. Bunu başka pazarlara da sunmalıyız. Yunanistan’ın İzmir Başkonsolosluğu bu projelere destek olmaya devam edecek. İşbirliğimiz bizlere barışçıl ve verimli bir yaşam sunacaktır” diye konuştu.

Papoulia, Yunanistan Başkonsolosluğu olarak 2017 yılında bir rekor yaşadıklarını da sözlerine ekleyerek, “    İlk kez 62.000 vize vererek bu rakama ulaştık. Yüzbinlerce Yunan vatandaşı da Türkiye’yi ziyaret ettiler. Başkonsolosluk olarak Yunan vatandaşlarının da Türkiye’yi ziyaret etmeleri için çalışmalar yapıyoruz. Yunanistan’da Türkiye’yi ziyaret edenler arasında büyük isimler de yer aldı. Sayın Karamanis ve büyük sanatçı Dalaras Türkiye’yi ziyaret ettiler. BU iki bayrak çok büyük iki ulusu temsil ediyor. Bizim istediğimiz barış içerisinde beraber yaşamak. Ege Denizi’nin mavisi bizleri birleştiriyor. Bu geceyi düzenleyen herkese çok teşekkür ediyorum” diyerek sözlerini tamamladı.

İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Zekeriya Mutlu ise iki ülke halkının insanlarının aynı havayı soluduklarını ve aynı masada yemek yediklerini dile getirerek, “ Bizler aynı duyguları paylaşıyorsak hiçbir problem yok! Biz aileyiz, biz kardeşiz. Bizler aynı duyguları paylaşan insanlarız. Bu bölgede bulunan insanlar olarak bu durumdan da çok memnunuz. Bu ilişkini gelişmesi için üzerimize ne düşüyorsa yapmaya hazırız. Önümüzdeki süreç içerisinde bu toplantıları daha da çok yapmamız gerektiğine inanıyorum. Siz bize, biz size sarılacağız” şeklinde konuştu.

Çeşme Esnaf Odası Başkanı Osman Köfüncü de Çeşme ve Sakız heyetinin büyük bir aile olduğuna vurgu yaparak, “ Bu projenin temeli 2012 yılında atıldı. Her geçen gün üstüne halka koyarak bugünlere geldik. Çeşme ve Sakız Adası’nın yüz binlik nüfusunu temsil ediyoruz. Kardeşleştirme ve İşbirliği protokolünde hedefimize çok yaklaştığımızı görüyorum. İnanıyorum ki; herkesin desteğini görüyorum. Mutluluğun resmini çizemem ama bu mutluluğu her beraber yaşıyoruz. Sizlere ‘Benim Ailem’ demekten büyük mutluluk duyuyorum” diyerek duygularını ifade etti.

Sakız Adası Homeros Kiralık Odalar ve Pansiyoncular Odası Başkanı Dimitris Kytirilakıs ise yaptığı konuşmada şu görüşlere yer verdi;

“ Bizleri sımsıcak duygularla karşıladığınız için sizlere teşekkürlerimizi iletiyorum. Bugün aramızdaki protokolü imzalamanın 6. Yılını dolduruyoruz. Bu süreçte fuarlarda ve çeşitli etkinliklerde hep beraber olduk. Biz bu yolda devam edeceğiz ve daha da güçleneceğiz. Ege denizi bizleri sıcak duygularla sarıyor. Bunun için çok şanslıyız. Bütün Sakız Adası sizleri en sıcak duygularla sizleri bekliyor. Her buluşmamızda duyularımız çok güçlü. Bunu bilmenizi istiyorum.”