Ana Sayfa Yerel Bölge Ulusal Dunya Politika Ekonomi Turizm Kültür-Sanat-Magazin Sağlık Spor

Can Yücel Kültür Sanat Festivali'nin  teması göç.
Can Yücel Kültür Sanat Festivali'nin teması göç.
Işıl Yücesoy yeni oyunu ile İzmir'de
Moskova'da Nazım Hikmet etkinliği yapılacak
Meclis Üyesi Sefer Topçu aday adaylığını açıkladı
2024 yılı pasaport ücretleri belli oldu!
HABERLER>EKONOMİ
3 Mart 2017 Cuma - 10:21

"İzmir'i uçurun!"

Sunexpress CEO’su Jens Bischof ile görüşen İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, “İzmir’i uçurun. Bizim yurtdışı bağlantılarımızı sağlarsanız bundan hem siz hem de biz kazançlı çıkarız" dedi.

İzmir i uçurun!

Sunexpress CEO’su Jens Bischof, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir Turizm Tanıtım Vakfı (İZTAV) Genel Sekreteri Gül Şener,  İTO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jak Eskinazi, İTO Turizm, Seyahat Acentaları ve Oto Kiralama Grubu Komitesi, Konaklama Grubu Komitesi ve Dış Ticaret Grubu  Komitesi üyeleri ile İTO’da düzenlenen toplantıda biraraya geldi. Toplantıda, özellikle yükseliş trendinde olan fuarcılığın İzmir’in yolcu potansiyelini arttırdığı vurgulandı.

Ege’nin gelir düzeyi yüksek bir bölge olduğunu vurgulayan Demirtaş, “İzmir şu anda turizmde çok büyük yara aldı. Terörün gölgesinde turizm çok zor yapılıyor. Ama biz İzmir olarak tüm meslek odaları, Valilik, Belediye İZTAV çatısı altında bir araya geldik. Yurt içinde ve yurt dışında tanıtım kampanyaları yapıyoruz. Çok büyük ölçüde sosyal medyayı kullanıyoruz. Bloggerlar davet ediyoruz, turizm operatörlerini, yazarları davet ediyoruz. Yurt dışında 19 turizm fuarına katılıyoruz. İzmir çok başarılı fuarlar düzenliyor. Geçtiğimiz ay 40 bin metrekare üzerinde gelinlik fuarı vardı ve Milano gelinlik fuarından çok daha fazla katılım sağlanan başarılı bir fuar oldu. Şu anda da mobilya fuarı var. Arkasından ayakkabı fuarı, mermer fuarı var.  İzmir fuarı yükselişte ve bu nedenle İzmir’in yolcu potansiyelinde de çok büyük artışlar var. Ayrıca etkin tanıtım kampanyaları yapıyoruz. Özetle bize yurt dışı bağlantılarımızı sağlarsanız bundan hem siz hem de biz kazançlı çıkacağız”
Demirtaş sözlerini şöyle sürdürdü:  “İsteğimiz, sadece turizm sezonunda belli merkezlere uçak seferi koyulması değil. Yıl 12 ay olması lazım. Dünyaya entegre bir ekonomimiz var.  Ege Sunexpress ile Avrupa’nın her noktasına uçuyor diye bilinirse büyük bir potansiyel alacaksınız”
İzmir ve Antalya’yı evleri gibi gördüklerini söyleyen Sunexpress CEO'su Jens Bischof, “Izmir'den Avrupa'da 26 şehre haftada 130 sefer düzenliyoruz. İzmir için hem iç hatlarda hem de dış hatlarda bir potansiyel olduğunu görebiliyorum. Geçen yıl ve bu yıl bilinen nedenlerden ötürü turistik uçuşlar zarar gördü. Evimiz olarak gördüğümüz  İzmir ve Antalya'da yüzde 30’a yakın düşüş yaşandı. Bu düşüş daha çok Orta Avrupa’dan gelen turist sayısında yaşandı. Elbette ki yeni destinasyonlar arayışımız içerisinde. Sizin desteğiniz ve sözünüz olduğu takdirde biz de bunu Yönetim Kurulu'muza daha kolay sunabiliriz. Bununla birlikte özellikle Orta Avrupa’daki insanların kafasındaki imajın değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Sadece Almanya değil birçok ülke bunun içerisinde, daha güçlü iletişim ve pazarlama çalışmaları yapılması gerekiyor. Türkiye çok güzel kıyıları olan güzel bir ülke. Hem güvenli hem de eğlenceli.  Belki ortak bir pazarlama kampanyası yapabiliriz” dedi.

İzmir iş dünyasının fuarlar için çok iyi bir şekilde kenetlendiğini gördüklerini ifade eden Bischof, İzmir’e tahsis edilen 10 adet uçaklarının olduğunu belirterek; "Kış ve yaz ayları arasındaki dengeyi çok iyi kurduğunuzu görüyorum. Fuar başlangıç ve bitiş tarihlerini bize iletirseniz, talebin yüksek olacağı bu dönemlerde size size özel charter uçuşları düzenleyebiliriz. Doluluk kapasitesini garantileyebilmeniz bizim için önemli. İzmir’in uluslararası fuar ve organizasyonlarının olması bizim için büyük bir avantaj. Ortaklığımızı ve işbirliğimizi çok önemsiyoruz” diye konuştu.
Demirtaş ise, “Biz charter sefer değil tarifeli ve sürekliliği olan uçak istiyoruz. Sizi zarar ettirmeyiz, ederseniz de Oda olarak zararınıza ortak oluruz” dedi.
İzmir Turizm Tanıtım Vakfı (İZTAV) Genel Sekreteri Gül Şener ise “Bir planlamayla, fuar takvimlerine gelen zamanlarda ziyaretçilerin Sunxpress ile İzmir’e direk olarak uçmasını sağlamak bizi güçlendirir” diye konu

Su içmenin az bilinen faydaları!

Harika Matematik Sergisi İzmir’e Geliyor!